Een pre-vertrek berichtje - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Mirte Cofino - WaarBenJij.nu Een pre-vertrek berichtje - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Mirte Cofino - WaarBenJij.nu

Een pre-vertrek berichtje

Door: Mirte

Blijf op de hoogte en volg Mirte

11 April 2007 | Nederland, Utrecht

Hallo allemaal!

Welkom op de weblog waarmee ik de komende 8 maanden ga proberen contact met Nederland te houden!

Momenteel ben ik nog in Nederland, maar 1 mei is het dan zover: ik stap op het vliegtuig om te vertrekken naar Muyuka, Kameroen. Ik ga 8 maanden vrijwilligerswerk doen bij United Action for Children Cameroon. Op hun website(www.unitedactionforchildren.org) kun je lezen wat de stichting precies inhoudt, maar ik geef je vast een korte samenvatting: United Action for Children is de stichting achter de lagere school Jamadianle, die ongeveer vijf jaar geleden van start ging onder leiding van een Kameroenese man, Mister Orock Thomas Eyong. Momenteel kampt de UAC nog met een gebrek aan curriculum (specificatie van de doelen van het onderwijs), en daarnaast is er een aantal projecten, bijvoorbeeld het voorlichting geven over de gevaren van HIV/AIDS, die nog niet helemaal lekker lopen. HIV/AIDS is een groot probleem, waar de meeste inwoners van de omliggende dorpen geen idee van hebben.

Omdat er geconcludeerd is dat de aanpak (lezingen geven in de omliggende dorpen) niet zo goed werkt, wil ik gaan proberen om met een sportprogramma dat zich vooral richt op de kinderen van zowel de school als de omliggende dorpen de boodschap over de gevaren van AIDS over te brengen. Ook ga ik me bezig houden met het geven van algemene skills-trainingen, waardoor ik een steentje kan bijdragen aan het ontwikkelen van het curriculum (de trainingen zijn gericht op de visie die de lokale medewerkers nodig hebben om zelf hun eigen curriculum te gaan schrijven).

Het visum is geregeld, mijn ticket geboekt, een afscheidsfeestje gepland... over een week of drie vertrek ik! Ik houd jullie op de hoogte!

Mirte

  • 15 April 2007 - 18:09

    Anniek:

    Hey meissie! errug lang hoor... 8 maanden... zal wel stil zijn bij Van Slag ;) Maar natuurlijk super voor je! Maak er een fantastische tijd van, vind het jammer dat ik niet bij je feestje kan zijn!
    -x-

  • 16 April 2007 - 03:10

    Anne:

    Hee Mirte! Wat leuk om te horen dat je reis dan eindelijk gepland en geboekt is! Gaaf voor je! Ik mail je nog wel even voordat je weg gaat, geniet van de laatste weekjes in NL! xx

  • 28 April 2007 - 07:15

    Margriet:

    Hoi Mirte, Ik wens je heel veel succes toe met alles wat je gaat doen in Kameroen en ik hoop dat je er een geweldige tijd zult doorbrengen. Nogmaals bedankt voor het meenemen van alle spullen voor Bram en Rosemarie, en ik zal zeker je belevenissen volgen op je site.

  • 30 April 2007 - 21:56

    M:

    Nou dan post ik ook een berichtje.
    Krijg je zo een knuffel van me

  • 01 Mei 2007 - 13:48

    Rik:

    Jo Mirte, volgens mij zit je nu op zo'n 3 uur vliegen van Kameroen hoog in de lucht. Ik wil je nogmaals succes wensen met alles wat je daar gaat doen!

    doeidoei!

  • 01 Mei 2007 - 19:32

    Mark Ruitenbeek:

    Hey Mirte,
    Ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en inmiddels veilig in Kameroen bent aangekomen. Laat maar snel weten hoe het er is ;-)
    groetjes en veel succes,
    Mark

  • 01 Mei 2007 - 20:56

    Alot:

    Lieve Mirt, we hebben vanmorgen je vliegtuig zien vertrekken, ik heb nog even hard gezwaaid, al kon je dat onmogelijk zien. Het was zo'n vreemd idee, te weten dat je dochter daar is, in dat kleine stipje daar in de lucht... Ik heb het nagekeken tot ik het niet meer kon zien.
    Ik ben blij, te weten dat je goed bent aangekomen en het was fijn, dat ik je stem al even heb gehoord, je klonk vrolijk, een goed begin!
    We wensen je een fantastische tijd toe, met veel goede ervaringen voor de mensen daar en voor jezelf.
    Liefs, Mama

  • 24 April 2008 - 12:40

    Karin:

    Hallo,
    Sorry dat ik zo brutaal ben om op jouw site te reageren, maar wilde je laten weten dat ik veel naar het buitenland bel met www.hallobuitenland.nl. Hier bel je al vanaf 7 cent naar Kameroen.
    Hoop dat jullie er iets aan hebben.
    Groetjes Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

UAC 2007

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2008

Kameroen revisited: een jaar geleden

13 December 2007

Doucement, doucement....

29 November 2007

Pictures and a sort-of short story :D

23 November 2007

!!!

13 November 2007

Asha for spam!
Mirte

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 76039

Voorgaande reizen:

01 Mei 2007 - 19 December 2007

UAC 2007

Landen bezocht: